ANIMARKT Stop Motion Forum 2024 ogłasza najważniejsze punkty programu
Witamy na ANIMARKT, wyjątkowym wydarzeniu poświęconym animacji poklatkowej, gdzie kreatywność, technologia i kunszt łączą się ze sobą. Przez kilka dni (13-17 października 2024) uczestnicy Forum będą mieli okazję uczyć się od liderów branży, uczestniczyć w praktycznych warsztatach i nawiązywać kontakty z utalentowanymi profesjonalistami z całego świata. Zanurz się w magii animacji poklatkowej i odkryj wyjątkowe historie kryjące się za każdą klatką. Oto krótki przegląd tego, co przygotowaliśmy w tym roku.
Rejestracja na wydarzenie trwa na platformie Gridaly: https://animarkt.gridaly.com
_______________________________________________________________________________________________________________
Główne idee stojące za ANIMARKT Stop Motion Forum:
- Integrowanie międzynarodowej branży filmu poklatkowego.
- Networking twórców i producentów, nadawców, dystrybutorów, inwestorów.
- Wzmacnianie branży stop motion do ciągłego wzrostu.
- Wspieranie koprodukcji międzynarodowych.
- Oferowanie praktycznej wiedzy i możliwości rozwoju umiejętności.
_______________________________________________________________________________________________________________
Masters Section
Ta sekcja poświęcona jest zdobywaniu wiedzy, odkrywaniu, jak działa branża i poznawaniu czołowych twórców filmów poklatkowych. Zaproszeni goście:
- Melanie Coombs
Producentka nagrodzonego Oscarem krótkometrażowego filmu poklatkowego Harvie Krumpet (2003) oraz Mary and Max, Coombs podzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat kluczowej roli producenta w filmie poklatkowym. Omówi również swoją pracę jako kierowniczka produkcji i współproducentka filmu Pinokio Guillermo del Toro, oferując spojrzenie na różnice między rynkiem amerykańskim i europejskim.
- Will Blecher
Spędziwszy swoją karierę w kultowym studio Aardman, Blecher pracował jako animator przy filmie Wallace i Gromit: Klątwa królika (2005) i był nominowany do nagrody BAFTA i Oscara za swój film fabularny Baranek Shaun Film. Farmageddon. Blecher omówi różnice między pracą w dużym, legendarnym studiu a tworzeniem filmów niezależnych.
Będzie można również spotkać twórców nowych produkcji poklatkowych, takich jak Living Large i Savages, a także dowiedzieć się o kluczowej roli efektów wizualnych i postprodukcji w animacji poklatkowej od kierownika produkcji uznanej antologii The House.
Ponadto Francesca Maxwell – ikona branży, która ma na swoim koncie takie produkcje jak Chicken Run, Fantastyczny Pan Lis i ParaNorman – poprowadzi indywidualne konsultacje. Niezwykle ciekawą okazją do poznania branży stop motion będzie także wystąpienie Delphine Nicolini, która pracowała przy takich filmach jak Ernest i Celestyna oraz Jaskółki z Kabulu.
_______________________________________________________________________________________________________________
Warsztaty
Tegoroczne warsztaty poprowadzą jedni z najbardziej szanowanych specjalistów w dziedzinie animacji poklatkowej.
- Chris Tichborne
Animator Boba Budowniczego, Listonosza Pata i Gnijącej panny młodej Tima Burtona, Tichborne był także reżyserem animacji przy The House i reżyserował projekty takie jak The Tiny Chef Show. Podczas wciągających warsztatów podzieli się swoją rozległą wiedzą na temat tworzenia filmów poklatkowych.
- Alicia Canovas Verdu
Po pracy nad Wyspą psów Wesa Andersona i Pinokiem Guillermo del Toro, Verdu pracuje obecnie w Aardman Animations, gdzie współtworzyła Star Wars Visions Volume II. Jej warsztaty dostarczą cennych informacji na temat tworzenia lalek.
Chociaż warsztaty i konsultacje są ograniczone do wcześniej wybranych grup, wszyscy uczestnicy będą dostępni na indywidualne spotkania w ramach sekcji Business.
_________________________________________________________________________________________________________________
Sekcja Business
Ta sekcja to doskonała okazja do odbycia indywidualnych spotkań, negocjowania umów biznesowych lub zaprezentowania swojego portfolio potencjalnym współpracownikom.
Kluczowym spotkaniem tej sekcji jest Coffee with Animation, gdzie można będzie spotkać twórców stojących za Still Life – zintegrowanym systemem, który wspomaga kompleksowe zarządzanie pre-produkcją, produkcją oraz pipelinem obróbki cyfrowej dla stop motion. Na miejscu dostępni będą także przedstawiciele WWF, polskiego studia animacji poklatkowej otwartym na możliwości koprodukcji.
Natomiast Career Days to okazja do spotkania przedstawicieli wiodących studiów, takich jak LAIKA, Pangur Animation, Cornelius Films i ShadowMachine. Do 23 września 2024 trwa rekrutacja na indywidualne 15-minutowe spotkania z tymi studiami.
_________________________________________________________________________________________________________________
Program każdej edycji wydarzenia konsultowany jest z Radą Programową, którą tworzą: animator Tim Allen (m.in. Isle of Dogs, Fantastyczny pan Lis, Gnijąca Panna Młoda), dziennikarka Nancy Denney-Phelps, producentka i dystrybutorka Luce Grosjean (Miyu Distribution) i kierowniczka produkcji i producentka Zofia Jaroszuk (Animoon), oraz Angela Poschet, wielokrotnie nagradzana producentka liniowa i konsultantka produkcji animowanych w Europie (znana z pracy przy takich projektach jak The House, Isle of Dogs i Frankenweenie).
Dołącz do ANIMARKT i przenieś swoje umiejętności animacji poklatkowej na wyższy poziom, łącząc się z jednymi z najlepszych specjalistów w branży.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu własnego Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych: Rozwój Sektorów Kreatywnych.