ASK pl vol2

Piątek, 9 października, 18:00-20:00
Wydarzenie otwarte na platformie ANIMARKT.

Producenci i kierownicy produkcji, którzy w swoim dorobku mają pracę przy wielu animacjach polklatkowych, opowiedzą o podobieństwach i różnicach w pracy nad filmem pełno- i krótktometrażowym. Jak wykorzystać doświadczenie zebrane przy filmie krótkometrażowym w pracy nad pełnym metrażem? Jakie narzędzia i umiejętności zdobyte przy produkcji filmów pełnometrażowych mogą być pomocne w pracy nad tymi krótkimi?


O członkach debaty:


Melanie Coombs to wielokrotnie nagradzana producentka filmów animowanych, dokumentalnych i dramatów oraz produkcji telewizyjnych. Otrzymała między innymi Oscara za „Harvie Krumpet”, Asia Pacific Screen Award za „Mary i Max” oraz Nagrodę Amerykańskiego Instytutu Filmowego (AFI) za „Break and Enter”. Jej najnowszy film fabularny „Śmierć i życie Otto Blooma” otwierał Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Melbourne w lipcu 2016 roku. Od 2010 roku Melanie pracuje w Wielkiej Brytanii i USA, a obecnie jest kierownikiem produkcji przy animacji poklatkowej adaptacji „Pinokio” Guillermo del Toro.

Eva Kameníková jest absolwentką filmoznawstwa i dziennikarstwa. Po ukończeniu studiów rozpoczęła pracę jako asystentka produkcji w Nutprodukce, gdzie wyprodukowała m.in. krótką lalkową bajkę poklatkową „Głęboko w mchu”, aby wkrótce potem rozpocząć pracę nad serialem „Na żywo z mchu”. W tym samym czasie zaczęła specjalizować się w tej technice. W ostatnich dwóch latach we współpracy z firmą Fresh Films wyprodukowała największy czeski film pełnometrażowy „Even Mice belong in Heaven”. Obecnie pracuje nad kolejnym filmem familijnym „Tony, Shelly & Genius”.

Angela Poschet to wielokrotnie nagradzana producentka liniowa, kierownik produkcji, menedżer oraz konsultant ds. produkcji animowanych w Europie. Była kierownikiem produkcji przy filmie Wesa Andersona „Wyspa psów” i nominowanym do Oscara „Frankenweenie” Tima Burtona. Jako producentka liniowa wyprodukowała „Solan & Ludvig Herfra til Flaklypa” oraz „Solan & Ludvig Jul I Flaklypa”. Jej portfolio obejmuje wielokrotnie nagradzane filmy CGI takie jak „Pszczółka Maja. Film” oraz „Revolting Rhymes”.